Löpintervaller på Revingehed 2007-03-13

Ett kvällspass på Revingehed var planerat som ett Coopertest som jag kör med ojämna mellanrum på regementets 2-km löpslinga för att se om jag mot förmodan har blivit något bättre. Tyvärr är det bevisat att man blir sämre och sämre på att springa fort över en viss ålder, och jag har nog uppnått den åldern. Den här gången blev det inget Coopertest eftersom löpspåret försvann ner i en nybildad sjö efter 800-meters markeringen. Visst hade det gått att klafsa sig igenom, men Coopertestet hade inte blivit rättvisande eftersom det gäller att kuta nästan maxfart och det går inte i vatten. Istället fortsatte jag med intervaller på 4 minuter med 3 minuters joggvila (som blev gång eftersom jag blev för trött). Sprang bort mot Krankesjön och lyssnade på fågelsång i solnedgången. Åtminstone tills det dök upp en ensam bandvagn som körde ikapp med mig och störde friden. Måste varit några befäl som var ute och buskörde eftersom de aldrig kör ensamma och sällan vid den tiden och dessutom ganska planlöst på heden.

2007-03-13 12007-03-13 22007-03-13 32007-03-13 42007-03-13 52007- 03-13 6

Det här inlägget postades i Träning. Bokmärk permalänken.

Kommentera

